Fysioterapia/ Fysikaaliset hoidot

Fysioterapeutti on terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö.

Fysioterapian tavoitteena on asiakkaan terveyden edistäminen, hänen toimintakykynsä ja liikkumisensa koheneminen. Fysioterapiassa arvioidaan toimintakyvyn heikkenemisen ja häiriön syitä ja laaditaan fysioterapiasuunnitelma.

Suunnitelman ja seurannan avulla edetään fysioterapian menetelmiin terveyden edistämiseksi. Näitä ovat: ohjaus ja neuvonta, terapeuttinen harjoittelu, manuaalinen (käsin tapahtuva) ja fysikaalinen terapia sekä apuvälineneuvonta. Asiakasta aktivoidaan ottamaan itse vastuuta omasta terveydestään ja toimintakyvystään.

Yksilöterapiassa hoidamme elimistön rasitus- ja kiputiloja erilaisin fysikaalisin hoitomenetelmin: syvälämpö, pintalämpö, kylmähoito, sähköhoidot, yhdistelmähoidot. Käytössämme on IONOSON elektroterapialaite.

Hieronta /Urheiluhieronta

Hieronta lievittää kipua, vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja verenkiertoa, vähentää stressiä, virkistää ja parantaa toimintakykyä, rentouttaa sekä fyysisesti että psyykkisesti.

Terapeuttinen harjoittelu voi sisältää lihasvoimaa lisääviä, koordinaatiota parantavia sekä rangan - ja raajanivelten liikkuvuutta lisääviä harjoitteita mm. Brian O’Mulliganin mukaan kivutonta mobilisointia. Myös neuraalikudoskäsittely ja - mobilisointi sekä siihen liittyvät passiiviset ja aktiiviset harjoitteet elvyttävät hermokudoksen toimintaa, vähentävät hermoperäisiä kipuja ja lihasjännityksiä.

ElektroterapialaiteElektroterapialaite

HierontaHieronta